Ocena powdrożeniowa projektu i plan rozwoju rozwiązania
Cel usługi:
ocena projektu i realizacji celów wdrożenia wraz z identyfikacją możliwości dalszego rozwoju rozwiązania.
Zakres usługi:
- analiza powdrożeniowa projektu,
- weryfikacja poziomu realizacji założonych celów projektu,
- analiza stabilności rozwiązania,
- weryfikacja kompletności dokumentacji powdrożeniowej i procedur eksploatacyjnych,
- analiza poziomu i jakości serwisu,
- ocena dojrzałości wdrożenia, zakresu i poziomu wykorzystania możliwości systemu,
- zaprojektowanie dalszych działań rozwojowych dla zwiększenia stopy zwrotu z inwestycji w system.
Możliwość rozszerzenia usługi o:
- nadzór audytowy nad realizacją planu rozwoju rozwiązania,
- renegocjacje warunków umowy serwisowej,
- audyt bezpieczeństwa wdrożonego rozwiązania,
- wsparcie w negocjacjach z Wykonawcą wdrożenia w zakresie realizacji planu rozwoju rozwiązania,
- opracowanie pryncypiów architektonicznych dalszego rozwoju IT w organizacji,
- opracowanie standardu procedur eksploatacyjnych i dokumentacji dla cyklu życia rozwiązań IT w organizacji.
W ramach oceny powdrożeniowej projektu oraz planowania dalszego rozwoju rozwiązania proponujemy:
Analiza powdrożeniowa projektu:
- analiza czasowej i budżetowej zgodności projektu z założeniami,
- weryfikacja dostarczenia wszystkich założonych produktów projektu,
- analiza realizacji projektu zgodnie z założeniami oferty i umowy,
- analiza zgodności trybu realizacji projektu z dobrym praktykami i metodykami projektowymi (np. PRINCE2),
- weryfikacja poprawności zarządzania zmianą w toku realizacji projektu,
- weryfikacja udokumentowania prac projektowych i opracowanego rozwiązania.
Weryfikacja poziomu realizacji założonych celów projektu:
- identyfikacja listy celów projektowych,
- weryfikacja jakości (w tym mierzalności) zdefiniowania celów projektowych,
- ocena stopnia realizacji poszczególnych celów projektu (ekonomicznych, organizacyjnych, technicznych itd.),
- ocena efektywności realizacji projektu.
Analiza stabilności rozwiązania:
- weryfikacja jakości i wyników zrealizowanych testów rozwiązania,
- analiza przebiegu i wyników okresu stabilizacji rozwiązania,
- analiza logów helpdesk i serwisu,
- ocena poziomu przygotowania użytkowników do pracy z systemem,
- analiza jakości danych w systemie,
- ocena bezpieczeństwa rozwiązania,
- opracowanie zaleceń w zakresie wymaganych poprawek gwarancyjnych.
Weryfikacja kompletności dokumentacji powdrożeniowej i procedur eksploatacyjnych:
- analiza zakresu i jakości dokumentacji powdrożeniowej,
- weryfikacja zgodności dokumentacji z systemem,
- analiza i ocena procedur eksploatacyjnych,
- ocena zabezpieczeń D&R.
Analiza poziomu i jakości serwisu:
- analiza i ocena umowy serwisowej,
- weryfikacja jakości świadczonych usług (spełnienie SLA),
- ocena poprawności działania procedur serwisowych.
Ocena dojrzałości wdrożenia, zakresu i poziomu wykorzystania możliwości systemu:
- analiza możliwości funkcjonalnych standardu funkcjonalnego rozwiązania,
- ocena poziomu wykorzystania możliwości funkcjonalnych systemu przez obecne rozwiązanie w organizacji,
- analiza zakresu wykorzystania wdrożonych funkcji rozwiązania przez użytkowników,
- identyfikacja obszarów „szybkiego” wzrostu efektywności wykorzystania rozwiązania w organizacji.
Zaprojektowanie dalszych działań rozwojowych dla zwiększenia stopy zwrotu z inwestycji w system:
- identyfikacja niezrealizowanych i nowych potrzeb rozwojowych organizacji w zakresie rozwiązania,
- analiza cykli życia produktów bazowych dla rozwiązania,
- analiza możliwości technicznych rozbudowy rozwiązania (standard, modyfikacje),
- opracowanie krótkoterminowego planu doskonalenia poziomu wykorzystania systemu,
- opracowanie długoterminowego planu rozwoju systemu w organizacji.