Ocena powdrożeniowa projektu – CeDIZ

tel.: +48 12 444 78 26 | mail: biuro@CeDIZ.pl


Ocena powdrożeniowa projektu i plan rozwoju rozwiązania

Cel usługi:

ocena projektu i realizacji celów wdrożenia wraz z identyfikacją możliwości dalszego rozwoju rozwiązania.

Zakres usługi:

  • analiza powdrożeniowa projektu,
  • weryfikacja poziomu realizacji założonych celów projektu,
  • analiza stabilności rozwiązania,
  • weryfikacja kompletności dokumentacji powdrożeniowej i procedur eksploatacyjnych,
  • analiza poziomu i jakości serwisu,
  • ocena dojrzałości wdrożenia, zakresu i poziomu wykorzystania możliwości systemu,
  • zaprojektowanie dalszych działań rozwojowych dla zwiększenia stopy zwrotu z inwestycji w system.

Możliwość rozszerzenia usługi o:

  • nadzór audytowy nad realizacją planu rozwoju rozwiązania,
  • renegocjacje warunków umowy serwisowej,
  • audyt bezpieczeństwa wdrożonego rozwiązania,
  • wsparcie w negocjacjach z Wykonawcą wdrożenia w zakresie realizacji planu rozwoju rozwiązania,
  • opracowanie pryncypiów architektonicznych dalszego rozwoju IT w organizacji,
  • opracowanie standardu procedur eksploatacyjnych i dokumentacji dla cyklu życia rozwiązań IT w organizacji.

 

W ramach oceny powdrożeniowej projektu oraz planowania dalszego rozwoju rozwiązania proponujemy:

Analiza powdrożeniowa projektu:

  • analiza czasowej i budżetowej zgodności projektu z założeniami,
  • weryfikacja dostarczenia wszystkich założonych produktów projektu,
  • analiza realizacji projektu zgodnie z założeniami oferty i umowy,
  • analiza zgodności trybu realizacji projektu z dobrym praktykami i metodykami projektowymi (np. PRINCE2),
  • weryfikacja poprawności zarządzania zmianą w toku realizacji projektu,
  • weryfikacja udokumentowania prac projektowych i opracowanego rozwiązania.

Weryfikacja poziomu realizacji założonych celów projektu:

  • identyfikacja listy celów projektowych,
  • weryfikacja jakości (w tym mierzalności) zdefiniowania celów projektowych,
  • ocena stopnia realizacji poszczególnych celów projektu (ekonomicznych, organizacyjnych, technicznych itd.),
  • ocena efektywności realizacji projektu.

Analiza stabilności rozwiązania:

  • weryfikacja jakości i wyników zrealizowanych testów rozwiązania,
  • analiza przebiegu i wyników okresu stabilizacji rozwiązania,
  • analiza logów helpdesk i serwisu,
  • ocena poziomu przygotowania użytkowników do pracy z systemem,
  • analiza jakości danych w systemie,
  • ocena bezpieczeństwa rozwiązania,
  • opracowanie zaleceń w zakresie wymaganych poprawek gwarancyjnych.

Weryfikacja kompletności dokumentacji powdrożeniowej i procedur eksploatacyjnych:

  • analiza zakresu i jakości dokumentacji powdrożeniowej,
  • weryfikacja zgodności dokumentacji z systemem,
  • analiza i ocena procedur eksploatacyjnych,
  • ocena zabezpieczeń D&R.

Analiza poziomu i jakości serwisu:

  • analiza i ocena umowy serwisowej,
  • weryfikacja jakości świadczonych usług (spełnienie SLA),
  • ocena poprawności działania procedur serwisowych.

Ocena dojrzałości wdrożenia, zakresu i poziomu wykorzystania możliwości systemu:

  • analiza możliwości funkcjonalnych standardu funkcjonalnego rozwiązania,
  • ocena poziomu wykorzystania możliwości funkcjonalnych systemu przez obecne rozwiązanie w organizacji,
  • analiza zakresu wykorzystania wdrożonych funkcji rozwiązania przez użytkowników,
  • identyfikacja obszarów „szybkiego” wzrostu efektywności wykorzystania rozwiązania w organizacji.

Zaprojektowanie dalszych działań rozwojowych dla zwiększenia stopy zwrotu z inwestycji w system:

  • identyfikacja niezrealizowanych i nowych potrzeb rozwojowych organizacji w zakresie rozwiązania,
  • analiza cykli życia produktów bazowych dla rozwiązania,
  • analiza możliwości technicznych rozbudowy rozwiązania (standard, modyfikacje),
  • opracowanie krótkoterminowego planu doskonalenia poziomu wykorzystania systemu,
  • opracowanie długoterminowego planu rozwoju systemu w organizacji.

Broszura informacyjna CeDIZ

Zachęcamy do zapoznania się z broszurą informacyjną, prezentującą profil usług świadczonych przez naszą firmę (plik w formacie PDF).

pobierz »

Kontakt

Centrum Doradztwa w Informatyce i Zarządzaniu Sp. z o.o.

ul. Harasymowicza 7/21
30-376 Kraków

więcej »


O firmie  ::   Usługi  ::   Partnerzy  ::   Klienci  ::   Kariera  ::   Kontakt  ::   Mapa strony