Doskonalenie organizacji
Cel usługi:
szybsza realizacja działań w organizacji przy jednoczesnej redukcji kosztów ich wykonania.
Zakres usługi:
- modelowanie procesów biznesowych,
- budowa modelu symulacyjnego procesów biznesowych,
- usprawnienie procesów biznesowych,
- budowa koncepcji wsparcia informatycznego procesów biznesowych.
Możliwość rozszerzenia usługi o:
- przygotowanie do wdrożeń systemów informatycznych,
- wsparcie w wyborze systemów informatycznych i negocjacjach umów na ich realizację,
- audyt i doradztwo projektowe.
Oferujemy projekty doskonalenia organizacji takie jak:
Modelowanie procesów biznesowych:
- podstawa dla procesowego podejścia do zarządzania organizacją (w ramach np.: BSC, BPM, ERP, SOA),
- udokumentowanie przebiegu procesów biznesowych organizacji w postaci tzw. map procesów,
- sformalizowanie wiedzy o sposobie działania organizacji, a tym samym obniżenie poziomu zależności organizacji od pracowników "niezastąpionych",
- baza dla wdrożeń rozwiązań IT ukierunkowanych na automatyzację działania organizacji (ERP, CRM, SCM, Workflow i innych),
- podstawa dla doskonalenia organizacji opartego o analizy strukturalne procesów,
- możliwość weryfikacji zakresów obowiązków komórek organizacyjnych.
Budowa modelu symulacyjnego procesów biznesowych:
- ustalenie miar pozwalających na monitorowanie efektywności procesu,
- możliwość zdefiniowania odpowiedzialności za procesy – ustalenie w organizacji ról tzw. właścicieli procesów,
- możliwość powiązania systemu motywacyjnego kadry kierowniczej z uzyskiwanymi w działaniu organizacji wynikami,
- powiązanie zasobów organizacji z realizowanymi działaniami,
- możliwość weryfikacji zakresów obowiązków poszczególnych ról pracowniczych,
- podstawa dla definiowania profili stanowisk pracy,
- możliwość przeprowadzania ilościowych analiz symulacyjnych typu "co-jeśli" ukierunkowanych na optymalizację działania organizacji,
- projektowanie zmian działania organizacji w środowisku symulacyjnym przed ich wprowadzeniem w życie.
Usprawnienie procesów biznesowych:
- zapewnienie szybszej realizacji działań w organizacji przy jednoczesnej redukacji kosztów ich wykonania,
- możliwość oceny realizowanych obecnie procesów gospodarczych zgodnie z przyjętym systemem miar jakości,
- identyfikacja miejsc/działań decydujących o efektywności całości procesu tzw. wąskich gardeł,
- możliwość dokonywania optymalizacji czasowych i kosztowych działań składowych,
- projektowanie modyfikacji kształtu procesów w zakresie przebiegu i konsumpcji zasobów,
- zwiększenie płynności przepływu pracy (tzw. workflow) w organizacji.
Budowa koncepcji wsparcia informatycznego procesów biznesowych:
- identyfikacja wymagań procesów biznesowych w zakresie wsparcia informatycznego,
- bilans obecnego poziomu wsparcia procesów przez rozwiązania IT stosowane w organizacji,
- ustalenie potrzeb w zakresie rozwoju, wymiany lub nowych wdrożeń systemów informatycznych,
- projektowanie architektury docelowej systemu informacyjnego organizacji.