Audyt i doradztwo projektowe
Cel usługi:
zabezpieczenie prowadzenia projektu wdrożeniowego systemu informatycznego poprzez ciągły monitoring projektu, obiektywną ocenę jego stanu, identyfikację zagrożeń oraz rekomendację działań zabezpieczających projekt, a w razie potrzeby działań naprawczych.
Zakres usługi:
- nadzór doświadczonego konsultanta pełniącego rolę Audytora zewnętrznego,
- sprawdzenie zgodności z dobrymi praktykami wdrożeniowymi oraz przyjętymi w umowie i dokumentacji projektowej założeniami,
- dostarczanie fachowych porad przy podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących kierunków prowadzenia projektu,
- opiniowanie zasadności odbioru projektów wdrożenia.
Możliwość rozszerzenia usługi o:
- stworzenie planu naprawczego projektu,
- prowadzenie negocjacji, w imieniu Klienta, z firmą informatyczną,
- okresowy wynajem Project Managera (interim management),
- możliwość zarządzania projektem przez cały czas trwania przedsięwzięcia,
- okresową weryfikację pracy Project Managera zatrudnionego w organizacji.
Do usług audytu i doradztwa projektowego zalicza się między innymi:
Audyty stanu projektów informatycznych:
- wykonanie analizy zgodności realizowanego projektu z założeniami umowy,
- wykonanie analizy zgodności realizowanego projektu z założeniami definicji projektu,
- analiza zgodności zrealizowanych prac z metodyką wdrożeniową wdrażanego rozwiązania,
- analiza jakości przygotowania koncepcji biznesowej realizacji projektu,
- sporządzenie comiesięcznego raportu audytowego zawierającego ocenę stanu prac projektowych, rekomendacje, identyfikację ewentualnych zagrożeń powodzenia projektu, propozycje działań korygujących, a także zalecenia dotyczące dalszego przebiegu prac projektowych.
Ciągły nadzór nad realizacją projektów IT:
- bieżący monitoring postępu prac projektowych,
- dostarczanie fachowych porad przy podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących kierunków prowadzenia projektu,
- opiniowanie zasadności odbioru produktów wdrożenia,
- możliwe wczesne identyfikowanie potencjalnych problemów w projekcie i zapobieganie im,
- regularne wizyty audytowe konsultanta CeDIZ w przedsiębiorstwie Klienta,
- przeprowadzenie wywiadów z kluczowymi osobami biorącymi udział w projekcie.
Doradztwo w zakresie naprawy "problemowych" projektów informatycznych:
- identyfikacja przyczyn występujących problemów,
- tworzenie planów naprawczych projektów informatycznych,
- ewentualne mediacje pomiędzy przedsiębiorstwem a firmą informatyczną.
Zarządzanie projektami:
- okresowy wynajem Project Managera (interim management),
- wsparcie Project Managera w sytuacji problemowej w projekcie,
- możliwość zarządzania projektem przez cały czas trwania przedsięwzięcia,
- okresowa weryfikacja pracy Project Managera zatrudnionego w organizacji.