Doradztwo przetargowe
Cel usługi:
zapewnienie wyboru najbardziej odpowiedniego dla organizacji produktu IT oraz doboru firmy wdrożeniowej gwarantującej jakość i bezpieczeństwo realizacji projektu.
Zakres usługi:
- opracowanie opisu przedmiotu zamówienia,
- przygotowanie ogłoszenia o postępowaniu,
- przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ),
- przeprowadzenie analizy porównawczej zebranych ofert,
- wsparcie w procesie negocjacji kontraktu.
Możliwość rozszerzenia usługi o:
- nadzór audytowy doświadczonego Audytora nad realizacją projektu,
- weryfikacja jakości kluczowych produktów projektu,
- okresowe wsparcie w zarządzaniu projektem.
W ramach wsparcia w wyborze systemów informatycznych i negocjacjach umów na ich realizację proponujemy:
Przygotowanie dokumentacji SIWZ (Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia) dla systemów informatycznych (również według wymagań ustawy Prawo zamówień publicznych):
- opis przedmiotu zamówienia,
- określenie warunków dopuszczających dla wykonawców,
- sformułowanie zapisów zabezpieczających uzyskanie niezbędnej funkcjonalności rozwiązania,
- określenie wymagań względem: wdrożenia, licencji, serwisu oraz gwarancji,
- sformułowanie IPU (Istotnych Postanowień Umowy),
- sprecyzowanie kryteriów oceny ofert,
- zapewnienie porównywalności składanych ofert.
Doradztwo w zakresie wyboru systemów informatycznych (w tym: klasy ERP – Enterprise Resource Planning oraz CRM – Customer Relationship Management):
- analiza dostępnych na rynku rozwiązań,
- analiza doświadczeń dostawców rozwiązań,
- porównanie przydatności systemów z punktu widzenia potrzeb organizacji,
- rekomendacja optymalnego wyboru.
Analizę i ranking ofert złożonych w postępowaniach przetargowych na systemy informatyczne:
- analiza funkcjonalności oferowanych rozwiązań,
- analiza doświadczenia wykonawców adekwatnego do specyfiki organizacji,
- porównanie warunków wdrożenia, serwisu oraz dostawy rozwiązań,
- ocena zaoferowanych warunków handlowych.
Kompleksowe doradztwo przetargowe ukierunkowane na wynegocjowanie korzystnych kontraktów na realizację systemów informatycznych (wdrożeniowych, serwisowych, licencyjnych, outsourcingowych typu SLA – Service Level Agreement):
- analiza umów pod kątem prawnym i merytorycznym,
- wykrywanie potencjalnych "pułapek" w umowach,
- projektowanie zapisów umownych zabezpieczających sukces projektu,
- negocjacje warunków kontraktów na realizację systemów informatycznych.