Przygotowanie wdrożenia portalu internetowego ukierunkowane na ograniczanie kosztu obsługi klienta
dr Krzysztof Atłasiewicz,
Konferencja Systemy dla Przedsiębiorstw GigaCon, Wrocław, 30 stycznia 2012 r.
Kryzys w gospodarce a inwestycje informatyczne:
- kryzys – zagrożenia i szanse,
- aspekt inwestycyjny jako szansa bezpiecznego przetrwania i rozwoju firmy w trudnym okresie,
- wykorzystanie narzędzi informatycznych w obsłudze klienta – optymalizacja kosztów,
- e-usługi i B2B z wykorzystaniem środków dostępnych w ramach POIG 8.1 i POIG 8.2,
- najczęściej popełniane błędy w zakresie planowania i prowadzenia projektu informatycznego.
Zalecane kroki zmierzające do wdrożenia:
- analiza przedwdrożeniowa:
- analiza procesów gospodarczych,
- analiza wymagań użytkownika (wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne),
- analiza wymagań systemowych,
- analiza ofert,
- negocjacje,
- zawarcie umowy,
- audyt wdrożenia,
- SIWZ,
- istotne postanowienia umowy / umowa.